Schneider Electric recrute 3 Profils (Utilities Segment Director – Sales Representative – Stagiaire RH)
Schneider Maroc Emploi& Recrutement |
Utilities Segment Director
Mission & Purpose
•Lead the segment business regionally
•Partner with segment president and zone leadership around segment growth opportunities
•Drive regional business performance – Deliver on profitable growth targets
•Be the face to the segment customers
•Be part of the zone leadership team building strong relationship and collaboration
•Build and promote the segment growth strategy & mobilize the stakeholders
•Lead the segment community: KAMs, Country V1s, key V2s, Solution Architects
Deliverables and Responsibilities
•Boost C-level engagement, demonstrate credibility & maximize share of wallet
•Bring specific segment thought leadership & highlight growth opportunities
•Take part in local segment associations and promote our value propositions
•Coordinate key projects (in particular cross BU and/or cross Zones projects)
•Engage and mobilize key internal stakeholders
•Identify targeted accounts and secure stable and competent resources (via handshake process)
•Implement account plans and tactical plans for strategic and targeted accounts
•Identify and develop the key channels to market across the complete segment
•Build the event/communication cadence to coordinate within the Business Units, Countries and Segments
•Lead regional KAMs and country V1s: visit customers with them,
•Develop Segment Regional talent – Lead and manage the people, growing talents to ensure we have right level of competencies and expertise to meet business ambitions.
•Be the ambassador of the segment value proposition, promoting and developing local capabilities
Profil:
•Successful management experience in Segment Sales
•Excellent written and oral communication skills, and superior analytical skills
•Strong people management capabilities
•Accustomed to fast-changing, complex and ambiguous matrixed environment
•Structured, organized individual who is capable of successfully handling multiple tasks
•Capability to build trust and influence across a complex matrix environment
•Business Developer – Proven track record segment sales
•Segment Expert – At least five years or more of segment sales management
•Team Player – Passionate and dynamic professional with the energy and ability to obtain alignment and work effectively across teams and functions
•Team Builder – Good People management experience with a coaching and collaborative team-oriented leadership style
•Role Model – Demonstrates strong personal leadership in line with Schneider Electric values : Passion, Openness, Straightforward, Effective and Challenging
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FS Sales Representative
Principales responsabilités:
- Contribuer à la réalisation du chiffre d’affaires de Schneider Electric Maroc, en développant et en pérennisant un portefeuille de clients et en animant un réseau de clients finaux, prescripteurs et installateurs, en promouvant l’offre services et applications en accord avec la politique commerciale.
- Assurer le support qualitatif requis pour le développement des Projets client maintenance, rénovation pièce de rechange et consulting en Mix d’offres Infrastructures Energie / Eco Business / Building / IT / Industry, au Maroc
- Animer le Réseau de vente, afin d’atteindre les objectifs de performances commerciales, opérationnelles et de service client ciblés.
- Garantir le suivi des actions commerciales ; influence sur les cahiers de charges et sécurisation des affaires ;
- Répondre efficacement aux sollicitations des BE et canaux de vente impliquée dans les projets suivis (offre, budget, délai…)
- Orienter le plus en amont les affaires.
- Support commercial dans le cadre des projets
- Prospecter et fidéliser les clients services
- Contribuer au développement de l’efficacité commerciale et marketing par la remontée des besoins des clients finaux : offre (évolutions souhaitées), problèmes de qualité, concurrence, …
- Construire en étroite Collaboration avec ses partenaires Internes, externes et son management direct, le plan d’action commercial ;
- Assurer un reporting fiable Services liées à ses activités de référence au travers des systèmes d’information de l’entreprise mis à sa disposition ;
Profil recherché :
- 6 ans d’expérience – 8 ans d’expérience professionnelle
- Maîtrise des outils : MS Office, SAP, BFO et outils de chiffrage idéalement
Compétences Techniques, Managériales & Comportementales :
-Maîtrise de l’offre produits/services Schneider (et son évolution) et connaissance du marché.
-Connaissances économiques, financières et juridique
-Savoir-faire commercial (négociation, promotion de l’offre, prescription)
-Savoir s’organiser pour avoir une forte présence en clientèle
-Savoir coopérer avec les partenaires, les intermédiaires et les différents acteurs du marché
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HR Internship – Stagiaire RH
Nous recherchons un stagiaire RH.
- Profil : Etudiant en école de commerce / Ecole d’ingénieur
- Disponibilité : Immédiate
- Durée du stage : à partir de 3 mois – 6 mois/ PFE
- Emplacement : Siège de SEM
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